Podpis elektroniczny
Podpis elektroniczny w Ostrowcu Świętokrzyskim – Certyfikat kwalifikowany
Zestaw – Podpis elektroniczny zawiera
- Certyfikat ważny 1 rok lub 2 lata (uniwersalny lub z dodatkowymi danymi firmy/instytucji)
- Karta procesorowa
- Czytnik kart procesorowych
- Aplikacja PEM-HEART SIGNATURE do składania i weryfikacji bezpiecznego podpisu elektronicznego oraz z oprogramowaniem ENCARD. Do pobrania ze strony producenta.
Zastosowanie m.in. do:
- wysyłania deklaracji ZUS (program Płatnik)
- podpisywania urzędowej korespondencji z podmiotami administracji publicznej za pośrednictwem elektronicznej skrzynki podawczej
- zawierania umów cywilno-prawnych w formie elektronicznej
- wystawiania faktur w formie elektronicznej (e-faktura)
- uczestniczenia w aukcjach i przetargach elektronicznych
- przesyłania danych do Generalnego Inspektora Informacji Finansowej (GIIF)
- kontaktów z urzędami administracji publicznej (np. e-KRS, e-deklaracja , e-GIODO, UFE )
- sporządzania dokumentacji medycznej
- składania dyspozycji, przelewów, zmian w bankowości elektronicznej (w bankach honorujących podpis kwalifikowany)
- składania e-pozwów drogą elektroniczną do e-sądu
DOKUMENTY POTRZEBNE DO WYROBIENIA PODPISY ELEKTRONICZNEGO
Potrzebne dokumenty:
Certyfikat zawierający dane osobowe Subskrybenta
- Ważny dowód osobisty lub paszport.
- Oryginał dokumentu nadania numeru NIP – tylko w przypadku gdy certyfikat ma zawierać numer NIP (jeśli certyfikat ma zawierać numer PESEL, dodatkowy dokument nie jest potrzebny).
Certyfikat zawierający dane osobowe Subskrybenta oraz dodatkowo dane firmy/instytucji
Oprócz dokumentów jak dla certyfikatu uniwersalnego, należy przedstawić następujące dokumenty firmy/instytucji:
- Dokument określający podstawę prawną funkcjonowania firmy/instytucji: odpis z KRS, EWD, Statut instytucji itd. – oryginał lub kopia poświadczona za zgodność przez osoby uprawnione do reprezentacji
- Upoważnienie (oryginał) dla konkretnego Subskrybenta do otrzymania certyfikatu z nazwą firmy/instytucji, zawierające także informację o relacji Subskrybenta i firmy/instytucji (czy Subskrybent występuje „we własnym imieniu”, „jako przedstawiciel innej osoby fizycznej, osoby prawnej, albo jednostki organizacyjnej nieposiadającej osobowości prawnej”, „w charakterze członka organu albo organu osoby prawnej, albo jednostki organizacyjnej nieposiadającej osobowości prawnej”, czy „jako organ władzy publicznej”), podpisane przez osobę/osoby upoważnione do reprezentacji firmy/instytucji lub upoważnione na podstawie pełnomocnictwa.
- Jeśli w pkt. 2. posłużono się pełnomocnictwem – pełnomocnictwo (oryginał), na podstawie którego osoba upoważniona może podpisywać upoważnienia, o których mowa w pkt. 2.